Beyond Inventor Wizard... The Community!

Autodesk Inventor en AutoCAD Forum

Hallo ,

ik heb gekozen voor mijn eindwerk voor het natekenen van een nietjesmachine.

Gedemonteerd , opgemeten en alle parts getekend en een assembly gedaan.

Maar ik wil een stapje verder gaan in mijn presentatie en er beweging bijvoegen .

een adaptive veer tussen 2 horizontale parts lukt me.

Maar in mijn geval 2 parts die onder hoek zijn geconstraint en bewegen daar een adaptive veer tussen plaatsen lukt me niet.

De veer op onderste horizontale part is ok maar nu constrainen met bovenste onder hoek liggende part lukt me niet !

In bijlagen heb ik een assembly getekend om het te verduidelijken

Hopelijk hebben jullie tips en of oplossingen

groetjes

Aantal maal bekeken: 173

Bijlagen:

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Ik heb dit :)

Dat wordt je alleen maar wanneer je je opgeeft om dit te worden en kunt aantonen dat je heel wat doet voor de gebruikers. Het team achter expert elite maakt verder de keuze of je dit al dan niet krijgt. Als je even zou kijken wat de andere expert elites allemaal doen dan weet je dat er toch heel wat voor nodig is om dit te krijgen.

Ik had mezelf niet eens opgegeven! :D

Ik heb er vooral men voordeel kunnen uithalen wanneer ik naar laatste keer naar AU ben geweest. Word je extra verwent.

Er zijn ook af en toe online meetings, maar heb ik nog niet gedaan.

Los van dat is het maar een status :)

Succes in ieder geval!

https://www.autodesk.com/training-and-certification/certificationEwoud,

Misschien kan je beter een Inventor Certification programma doen dan voor een Expert elite te gaan. Met een certificaat kan je ook laten zien dat je het programma beheerst, al heeft er nog nooit iemand gevraagd naar mijn certificaat. Om een certificaat te halen moet je wel behoorlijk veel van een programma afweten.
https://www.autodesk.com/training-and-certification/certification

Ja hoor in inventor studio kan je dit doen. kan je werken met een storyline. Een tijd geven aan een bepaalde beweging. Parts verbergen. Heel veel dus....

dit zit onder het tabblad environments.

ok mecikes , mijn assembly bestaat uit verschillende bewegingen. en soms moeten er 2 gelijk lopen , zal me eens wat verdiepen.

want nu moet ik telkens een Drive aanklikken !

Ha ja Ewoud , een adaptive veer op 2 rechte vlakken geen probleem

een grondvlak horizontaal kan ik mijn veer vanonder constrainen , maar bovenkant van veer krijg ik nog steeds van geen kanten geconstraint op het schuine vlak ! heb al van alles geprobeerd , ook uiteinde van veer , dezelfde veer die ik gebruikt heb bij 2 horizontale vlakken

Ik ben nu nog niet thuis maar ik wil hem wel eens constrainen op video voor je. Als je de bestanden even online zet of doormaild. Eigenlijk moet je bovenvlak selecteren en dan select others en dan ga je zien dat inventor het topje selecteerd en dan zal het lukken... ook de animatie wil ik wel eens voordoen is niet zo ongelooflijk moeilijk.
Ik bedoel het bovenvlak van de veer. Die tegen het schuin vlak zou komen. Dan is hij geconstraint zoals op mijn video..,

https://knowledge.autodesk.com/community/screencast/28fddb92-ea56-4...

is dit wat je wil?

En ik heb mijn 3d muis niet echt raar werken zonder hahaha. Dus als het draaien wat traag lijkt dit is de reden :)

Yep dat is het ! bedankt

heb mailtje gestuurd

super :D

Geen mail ontvangen 

RSS

Interessante links

Word Fan!

Inventor Wizard Cartoons

Video's

• Video's toevoegen
  • Alles weergeven

© 2017   Gemaakt door Stefaan Boel.   Verzorgd door