Beyond Inventor Wizard... The Community!
Autodesk Inventor en AutoCAD Forum
Kan iemand mij helepen !!!!!!!!!!
Ik zoek een macro of file om te kunnen Batchplotten vanuit inventor, wij hebben meerdere inventor dwg gemaakt en moeten nu uitgeprint of geplot worden, ik weet dat er in Autocad een batchplot commando is, is dit ook in inventor?
Labels:
Je kunt niet meer reageren op deze discussie.
Als ik je vraag goed begrijp
Heb ik het overlaatst gedaan via de windows explorer,
Je gaat naar desbetreffende map selecteerd ale tekeningen (eventueel sorteren op bijvoorbeeld aanmaakdatum als de benamingen door elkaar staan.
Rechter muisknop Print (veiligste is wel als PDF printen maar kan ook via inventor)
Stel dat het niet lukt:
Open alle tekeningen , CTRL+P enteren opXje drukken om bovenste te sluiten , CTRL +V .......
Op laatste manier doe je +- 50 prints per minuut als je wat door typt :D
dit vraag ik mij eigenlijk ook al jaren af ...
Goede vraag :-)
je zou het ook nog via de scheduler kunnen proberen, daar kun je ook een selectie files opgeven. het wordt volgens mij wel lastiger als je de files op verschillende formaten wil printen.
suc6
Nu nog een automatische nummering van onderdelen in een samenstelling
en automatisch ontvouwingen opslaan van scheetmetals
en ik ben weer volledig mee :-)
grapjas, dan moet je ook alles willen en dus gewoon een zuignap op je voorhoofd en inventor doet de rest; die muis en alle commando's zijn zo overbodig ;-)
Hoezo grapjas?
Concurerende Pakketten doen het zonder Zucht of Puff
waarom inventor dan niet?
omdat het autodesk is, je wil toch niet een pakket zoals alle andere hebben ;-)
automatische nummering, bestaat natuurlijk al maar dan moet je dat icm een PDM systeem doen, dan wordt je daarin helamaal vast gelegd. de vraag blijft natuurlijk altijd of je dat wel wil, er zijn voldoende bedrijven (ik werk er bij 1) die een eigen nummering systeem hebben en geloof mij, dat is niet te vangen in een PDM oplossing. dan ben je dus aangewezen op een handmatige nummering/naamgeving.
uitslagen; ook hier geldt dat een uitslag niet altijd nodig is. net afhankelijk van de producten/werkwijze van een bedrijf. een Optie om dit aan te zetten zou idd een toevoeging kunnen zijn. mogelijk dat daar al een macro voor te vinden is; ben zelf niet thuis in het VBA, maar Stefaan weet hier wel eea van te vertellen.....
Toegevoegd door Stefaan Boel 0 Opmerkingen 0 Vindt leuk
Toegevoegd door pascal david 0 Opmerkingen 2 Vindt leuk
Toegevoegd door Patrick De Bruyn 2 Opmerkingen 2 Vindt leuk
© 2023 Gemaakt door Stefaan Boel.
Verzorgd door