Beyond Inventor Wizard... The Community!

Autodesk Inventor en AutoCAD Forum

Bolted connection - Aanpassen standaard, Solved by R. Van der Veek!

Hallo,

Ik zou graag de waarden aanpassen van de bolted connection, voor een "Socket Head Cap Screw" .

Ik heb al gebrobeerd om de waarden aan te passen van de exel: "Clearance" (onder ...\Inventor program files 2014\Design Data\XLS\en-US\Clearace.xls) maar zonder succes.

Iemand een id?

dank.

Aantal maal bekeken: 255

Je kunt niet meer reageren op deze discussie.

Berichten in deze discussie

Ik kan niet reproduceren wat jij hebt maar misschien heb je hier iets aan: http://www.cadlinecommunity.co.uk/Blogs/Blog.aspx?ScoId=92ec53ce-5c...

Rob.

nee, niet echt.

Het venster is te verkrijgen door op de "..." te klikken.

Ik weet dat je dmv de ... het modify vernster opent, echter kan ik hier gewoon wel de diameter en de diepte wijzigen. Welke inventor versie gebruik je?

Rob.

Inventor professionel 2014

Ik zit hier op Inventor 2010.

Volgens een post op het autodesk forum hoef je niet het Clearance.xls document te wijzigen maar een xml. Hier een copy van de post met daarin een mogelijke oplossing:

Re: IV2012 - Bolted Connection DA and Clearance.​xls

OK - So I have "customized" this problem away by editing the XML file for the Design Accelerator.  Here's what I did:

1.  Make a backup copy of and edit the Clearance.xls file for "regular" holes placed in an IPT file.  I usually increased the diameter by anywhere from 0.005" to 0.015" and that would normally do it.  Keep this window open.

2.  Open a window to:

C:\Users\Public\Documents\Autodesk\Inventor 2013\Design Data\Design Accelerator\Tables\Holes

Copy and paste the original file called Ansi Unified Screw Threads.xml.  I renamed the copy to "Ansi Unified Screw Threads.xmlDEFAULT".  This is the backup of your original.

3.  Right click on the original, choose "Open With" and choose Notepad.  Scroll down or search until you find data that has a field called "HeadDiam".  These are the numbers to change to match your data in Clearance.XLS

4.  Once you've edited the file, you'll have to do a SaveAs.  As I understand it, you can't overwrite the original with the XML format.  So I saved mine as Ansi Unified Screw Threads temp.xml.  Then you delete the original file (you still have your backup from above), and remove the "Temp" from this file name.

And there you go.  Now as long as your data from the two sources match, all your flat heads will be below flush.

Gelukt.

Dank.

RSS

Interessante links

Word Fan!

Inventor Wizard Cartoons

Video's

• Video's toevoegen
  • Alles weergeven

© 2020   Gemaakt door Stefaan Boel.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden