Beyond Inventor Wizard... The Community!

Autodesk Inventor en AutoCAD Forum

Heren en natuurlijk ook Dames,

Ik zit met het volgende:

Ik heb een detail gemaakt van een staander met daarop een plaatje, voor het maatvoeren wil ik graag ook het bovenaanzicht, tot op heden helemaal goed.

Om een of andere reden is de koker opeens gestippeld en mag ik niet meer gebruiken.

Lees, ik kan er geen maat aanhangen of iets dergelijks.

Zie ook bijlage, het is een simpel knipseltje, ik hoopte dat jullie daar voor nu genoeg aan hebben.

O en niet te vergeten dit is een .idw in inventor 2018

Aantal maal bekeken: 85

Bijlagen:

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Roel, ik heb geen Inventor 2018 en kan dus niet goed inschatten of het daar aan ligt. Maar kan het zijn dat in de samenstelling het bewuste onderdeel niet als Enabled staat aangegeven? Hij krijgt dan een groen symbool in de browserlijst. 

Rob

Dan zal dit onderdeel toch in de andere (vooraanzicht) view net zo 'raar' doen?

Daar heb je gelijk in, dat was me niet opgevallen. Waarschijnlijk zit het dan op idw niveau. Helaas heb ik geen Inventor 2018 om met je mee te kijken. Kan je iets zien wanneer je RMK op het part doet en dit vergelijkt met het part in het vooraanzicht? Maak anders een wat screenshot's van wat je ziet als je RMK op het part.

RMK?

Ik heb een paar extra knipsel/screenshots gemaakt.

Theorie die collega opwierp is dat de breeklijn van het detail een centerlijn is, en die centerlijn wordt dan gebruikt voor boven aanzicht, wat een probleem zou kunnen zijn.

Wat ik nog het meest rare vind is dat ik in het bovenaanzicht de koker totaal niet mag gebruiken, kan er geen maat aan hangen of posbol of wat dan ook.

Bijlagen:

RSS

Interessante links

Word Fan!

Inventor Wizard Cartoons

Video's

• Video's toevoegen
  • Alles weergeven

© 2018   Gemaakt door Stefaan Boel.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden