Beyond Inventor Wizard... The Community!

Autodesk Inventor en AutoCAD Forum

Hallo,

Ik werk al een tijdje met Autocad/Inventor maar deze week kreeg ik een vraag waarvan ik niet meteen weet of het op te lossen is.

Ik moet uit een ander programma tekeningen in Autocad importeren maar nadat ik dat doe zijn alle symbolen (in autocad termen : blocks) in mijn tekening losse objecten geworden.

In bijlage vindt u een symbool van een transformator (als 1 block) maar in AutoCad wordt dit getoond als losse objecten (2 cirkels en losse streepjes die samen de driehoek en de ster vormen). 

Is het mogelijk dat autocad deze losse objecten 'herkend' en ze terug samenvoegd tot 1 block ?  Er zijn immers veel symbolen van transfo's in mijn tekening en als ik alles zelf terug tot een block moet brengen zal me dit veel tijd kosten.

Ook kwam er de vraag om alle Amerikaanse symbolen om te vormen naar Europese.  Als alles in mijn tekening als blocks zou staan zou dit niet al te moeilijk mogen zijn.  Ik denk dat gewoon de block moet ge-edit worden en upgedate worden en klaar.  Natuurlijk moet ik dan natuurlijk wel eerst blocks in mijn tekening hebben...

Iemand die een oplossing weet of ideeën om dit probleem op te lossen ?

Alvast bedankt.

Mvg,

Pieter Vandaele

Power Engineer

Aantal maal bekeken: 244

Bijlagen:

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Beste,

Hetgeen ik veel doe als ik in AutoCAD werk, is de blocken exploderen en telkens nieuwe blocken maken.

Werkwijze: ctrl x of ctrl v (afhankelijk kopiëren of knippen) en vervolgens Shift+Crtl+v plakken als block.

Kweet niet als die u verder helpt.

Mvg,

Christophe

Ik denk sowieso dat je best de blocks from scratch maakt, zoals Christophe ook al aangeeft.

Het voordeel is dat je dan alles zo configureert dat ze werken zoals je wil dat ze werken.

bvb in de laag 0, specifieke naam, schaalfactor, annotatief, nulpunt,...

Inderdaad veel werk misschien, maar dan weet je tenminste zeker dat het goed gedaan is...

Hallo ,

Je kan ook deze tekening openen in een nieuwe tekening en deze dan via "clipboard " kopiëren met basepoint en dan in de uiteindelijke tekening paste as block.

Dan maak je van de exploded tekening terug een block.

Mvg

Nico

RSS

Interessante links

Word Fan!

Inventor Wizard Cartoons

Video's

• Video's toevoegen
  • Alles weergeven

© 2019   Gemaakt door Stefaan Boel.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden