Beyond Inventor Wizard... The Community!

Autodesk Inventor en AutoCAD Forum

Hallo, als ik een nieuwe XY sketch opstart, dan staat de View Cube altijd op TOP, nu kan ik de View Cube veranderen in FRONT en daarna de Home positie op Z-Y-X vastleggen.

Nu wil ik graag weten of ik deze veranderde positie als Default kan opslaan, zodat bij een nieuwe XY Sketch de View Cube altijd standaard op FRONT en Home altijd Standaard op Z-Y-X staat alsjeblieft?

Jaap Mooijer

Aantal maal bekeken: 327

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

ik denk even luid op heb het zelf nog niet geprobeerd

Maar kan je wat je beschrijft niet eenmalig  doen in je template dan sla je deze op en staat die goed als je een nieuw part aan maakt ?

Mocht je niet snappen wat ik bedoel dan test ik dit even en maak ik een deftige uitleg voor je :)

Dank je wel, ik heb het geprobeerd, na het opslaan als Standard Part.ipt, daarna exit.

En na het opnieuw opstarten hiervan staat de Z bovenaan?

zie bijlage is het dit niet?

Bijlagen:

Ik heb je file "template.ipt" geopend in Inventor 2015 en dan verschijnt deze message,

de file kan niet geopend worden. :-(

is een 2017 sorry hmm 

ik heb gewoon zelfde gedaan als jij maar dan moet je ook nog eens set current view as home gebruiken dan blijft hij met de y as naar boven staan  

in bijlage een video is het dit wat je bedoelt?

Bijlagen:

Bedankt Ewoud, na opnieuw Set Current View As HOME, Save, Exit. 

En daarna opnieuw opstarten van "Standard Part.ipt" is mijn FRONT en HOME view weer zoals ik hem graag wil hebben.

Veel dank,

Jaap Mooijer

RSS

Interessante links

Word Fan!

Inventor Wizard Cartoons

Video's

• Video's toevoegen
  • Alles weergeven

© 2023   Gemaakt door Stefaan Boel.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden