Beyond Inventor Wizard... The Community!

Autodesk Inventor en AutoCAD Forum

Macro's Labo, Sheetmetal: Exporteren plaatuitslagen (HOT TOPIC!)

Hallo,

Naar aanleiding van het plaatsen van mijn programma voor het exporteren van plaatuitslagen wil ik graag een nieuwe discussie starten. 

Graag zou ik informatie willen over het wel of niet functioneren van het programma. In Inventor 2010 schijnt de add-in niet te werken. Zijn er meer mensen die dit uitgetest hebben?

Ik heb geprobeerd om voor zover mogelijk de DSX standaard te volgen om toch een beetje te standaardiseren, zoals het woord al zegt, maar kom er achter dat er heel verschillend gewerkt wordt. Ik heb ook wel eens de indruk dat bij het ontwikelen van zoiets de mensen op de tekenkamer vaak vergeten worden, maar die zijn wel de belangrijkste schakel in het geheel.

Deze add-in is geschikt voor Inventor 2015-2018. (Voor 2011-2014 zijn er oudere versies beschikbaar)
Klik hier om het programma te downloaden.

Klik hier om een video van de add-in te bekijken, gemaakt op AU2013.

meer info op zijn website: www.matprop.com

en deze hotnews post

Aantal maal bekeken: 2785

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

@Guido,

Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen wensen en maar goed ook.

Wat betreft afronden hoeken: dit is bij 20mm dik ongeveer 1mm, bij dunnere platen haast niet zichtbaar. Maar het maakt wel een verschil in het meer bedrijfszeker snijden. Bijvoorbeeld bij machines die onbemand werken kan dit een verschil maken.

Beste Wim

Fantastisch programma, echter ik kom er achter dat er wel een heel vervelende bug in zit.

Wanneer ik bij "Sheet Metal Defaults" niet de "Thickness from rule" gebruik wordt bij het exporteren van de DXF de plaatdikte van de "sheet metal rule" getoond en niet de "afwijkende".

De plaatdikte wordt bij het exporteren van de DXF in de bestandsnaam geplaatst, de plaatwerker kan zodoende alle documenten op plaatdikte filteren.

Groeten,

Edwin

Hallo Edwin,

bedankt voor je reactie! Ik ga kijken of ik dit op kan lossen.

Deze fout had ik al gemeld en is voor mij gewoon goed opgelost. Edwin, jij werkt nog met een oudere versie. Dit kan ik zien omdat je linksboven geen options hebt.

Deze options is bij mij op één of andere manier nog nooit zichtbaar geweest.

Tijdens het verwijderen van Matprop kwam ik er achter dat ik als enige nog met 2.3 werkte

Laatste versie (2.5) gedownload en geïnstalleerd, het werkt.

Wim,

Op je website zag ik dat je ondertussen op versie 3.0 zit. Wat zijn de wijzigingen in deze nieuwe versie?

Ik heb de tool uitgebreid met diverse opties.

Ik heb er een soort PDF-generator ingebouwd waar leuke dingen mee mogelijk zijn. Enkele nieuwe opties:

• automatisch genereren van PDF's van alle tekeningen binnen een bepaalde map.
  • Samenvoegen van deze PDF's tot 1 PDF-bestand met bladwijzers.
  • Deze kan desgewenst voorzien worden van een voorblad
  • Maken van stuklijsten in PDF incl. afbeelding.
  • Plaatsen van watermerk op de pdf. 

Zie www.matprop.nl voor meer info.

De tool kan nog fouten bevatten en staat daarom nog niet ter download. Daarom stuur ik alleen op aanvraag een downloadlink toe.

Van de nieuwe functionaliteit heb ik vooral interesse in de stuklijst met thumbnails. Helaas weigert juist deze functie bij mij. Om de een of andere reden kan ik geen pdf selecteren.

Volgende week ga ik over naar een nieuwe werkstation. Dit leek me het uitgelezen moment om dit nog even uit te testen op mijn oude pc, maar helaas. ;-)

Hallo Guido,
De versie die op mijn site staat heeft die functies niet. Ik wil je de versie die dat wel kan wel toesturen. Als je mij een mailtje stuurt (adres staat op mijn site) dan stuur ik je het programma.

Hoi Wim,

Bedankt voor het programma. Ook bedankt voor het snelle oplossen van de bugs! ;-)

Ik zie hier zeker nuttige toepassingen voor, zo is het bijvoorbeeld erg handig om een controlelijst voor binnenkomend snijwerk te hebben. door de thumbnails zijn de platen wat makkelijker herkenbaar.

Op de volgende punten zie ik mogelijk nog ruimte voor verbetering:

-de afmetingen van de thumbnails zijn misschien wat aan de kleine kant. Mogelijk instelbaar te maken via de settings?

-bestandsnaam van het te creeeren bestand te vrij te kiezen  (zoals nu al bij csv bestanden) zo mooi zijn, als deze naam meteen ook de header in het document wordt zou het helemaal duidelijk zijn.

-als identificatiemiddel voor een partij snijwerk in de werkplaats is het erg handig. In plaats van 3D-thumbnails van gezette delen zouden ook miniaturen van het uitgeslagen dxf-bestand prima werken, maar dit zal vast niet mogelijk zijn vanuit Inventor?

-Voor een lijst met alle voorkomende parts in een project zou ik graag kunnen selecteren op BOM-structure (purchased, normal, phantom etc.). Van een purchased assembly zou alleen deze assembly in de lijst voor mogen komen, en niet de parts waar deze uit opgebouwd is.

-Exporteren naar XLS (met thumbnails) zou mijn voorkeur boven PDF hebben. Dit maakt het mogelijk om in Excel de informatie verder te bewerken, wat tijdsbesparend zal werken voor onze werkvoorbereiders. Ik heb van je begrepen dat dit technisch een stuk lastiger is, maar misschien dat iemand anders hier al eens mee geexperimenteerd heeft? 

Mijn complimenten voor deze handige tool!

RSS

Interessante links

Word Fan!

Inventor Wizard Cartoons

Video's

• Video's toevoegen
  • Alles weergeven

© 2020   Gemaakt door Stefaan Boel.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden