Beyond Inventor Wizard... The Community!

Autodesk Inventor en AutoCAD Forum

hallo,

ik heb in autocad een logo gemaakt, deze wil ik in inventor op een sketch plaatsen

als dxf, en dan het logo extrude alleen krijg ik dit niet voor elkaar

weet iemand hoe ik dit kan aanpakken

alvast bedankt

Aantal maal bekeken: 50

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Ik begrijp niet wat je bedoelt? hoe wil je een dxf op een sketch plaatsen? ik copieer gewoon met control C uit autocad en plak met control V op de sketch in inventor met move kun je alles op goede plaats zetten. Of ik maak een punchtool voor in plaat. 

Bijlagen:

ik heb een programma dat heet print2cad, hiermee kan ik een jpeg omzetten naar dxf, dan plaats ik deze dxf op een sketch en wil ik een extrusie toepassen, alleen dat werkt niet, ik heb al gekeken of het geheel gesloten is, ik denk van wel alleen is het moeilijk te controleren.

jouw bijlagen is precies wat ik zou willen.

hij zet wel de dxf in lijnen en punten misschien kan inventor hier niet mee omgaan.

of ik natuurlijk :)

bedankt voor je reactie

Een extrusie die niet wil lukken kan veel redenen hebben, laatst had ik ook iemand die een bepaald logo niet kon extruderen, ik heb er wel 100 "fouten" uitgehaald.

De eenvoudigste manier is om uw tekening volledig in te zoomen, het commando extrude op te starten, en dan zal je de mogelijkheid hebben om op het + in het dialoogscherm te klikken.

Deze geeft (fout per fout weliswaar) weer waar er problemen zijn (contouren niet gesloten, overlappende lijnen, ...) deze kan je dan één voor één oplossen en opnieuw commando opstarten. (trim, extend, coincident constraint toepassen,...)

Nadat je het meest hebt opgelost kan het zijn dat je mogelijks nog niet kan extruderen.

Dan kan je je profiel beginnen opsplitten door er extra lijntjes in te tekenen en te kijken wat al dan niet extrudeerbaar is. Zo kan je de probleemzone eruithalen, en dikwijls helpt het dan om op de knooppunten die problemen geven gewoon een extra lijn te tekenen en bvb 2 extrusies doen ipv 1.

BTW print2cad is inderdaad een zalig programma, gebruik ik ook héél vaak  :-)

hallo Frederic,

bedankt voor je bericht, ik ga hier mee aan de slag.

het zal wel een werk worden maar dan zal het resultaat daar zijn, hoop ik :)

RSS

Interessante links

Word Fan!

Inventor Wizard Cartoons

Video's

• Video's toevoegen
  • Alles weergeven

© 2017   Gemaakt door Stefaan Boel.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden