Beyond Inventor Wizard... The Community!

Autodesk Inventor en AutoCAD Forum

Mijn voorganger heeft een stuk getekend dat bestaat uit een sweep met een 3D sketch.

In deze 3D sketch zijn de hoeken afgerond, straal 5. Ik veronderstel dat dit met een fillet gedaan is, maar hoe werkt dat?

Rechte lijnen kan ik tekenen met precise input, maar de afronding krijg ik niet.

Weet er iemand hoe je dit doet?

Aantal maal bekeken: 301

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Hiervoor heb je het Bend commando. 

Onderstaand een afbeelding hoe je dit aanpakt.

Ok, zo werkt het dus. Dank u!

Pieter, mss nog iets toevoegen...

Wanneer je zelf een 3D sketch maakt kun je via RMK de "autobend" functie opzetten, dan plaatst hij automatisch deze "Bend"

Achteraf kun je ze natuurlijk altijd nog verwijderen, zonder dat je uw 3D sketch om zeep helpt...of toevoegen...moet je zeker eens proberen!

Zorg er natuurlijk voor dat wanneer je overal dezelfde radius gebruik ook daadwerkelijk alle parameters aan elkaar koppelt! zo moet je maar één maat aanpassen wanneer je de plooiradius moet veranderen...

Succes!

Stefaan, handig die auto bend.

Ik moest effe zoeken hoe je de bend dan verwijderd, maar het is eenvoudig RMK - delete.

yep! zo is het :)

wat er allemaal onder de RMK te vinden is hé...meer dan de meeste weten! :D

groetjes!

O ja! Nog iets...

Via application options/sketch, heb je helemaal onderaan de mogelijkheid om altijd de auto-bend standaard op te zetten.

"Auto-bend with 3D line creation", hoef je hem niet telkens eerst op te zetten met RMK...

Denk dat je nu wel het meeste weet over die functie :D

RSS

Interessante links

Word Fan!

Inventor Wizard Cartoons

Video's

• Video's toevoegen
  • Alles weergeven

© 2020   Gemaakt door Stefaan Boel.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden