Beyond Inventor Wizard... The Community!

Autodesk Inventor en AutoCAD Forum

Hoe gaan jullie om met een gespiegeld onderdeel waar je ook een tekening van wil hebben.

Wat ik graag zou doen met plaat werk is een links en rechts model maken en van beide wil ik een tekening.

In het verleden te vaak problemen gehad door 1 tekening te maken en aan te geven dat het onderdeel gespiegeld gemaakt moet worden.

In AutoCAD kan je makkelijk een gespiegelde versie maken, maar gaan jullie hier mee om met Inventor?

Aantal maal bekeken: 554

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

met een derived part, kan je gemakkelijk het spiegelbeeld creëren.

Bijlagen:

Dat is nu juist het probleem niet :-).

Het gaat mij om de 2D tekening hiervan.

Wat ik nu doe is een copy van de basis tekening maken en dan het referentie part wijzigen.

Als je een gespiegelde tekening wil hebben, heb je ook een gespiegeld part nodig. 
Steven Vanhalst geeft een correcte oplossing.
Je kan ook je tekening omzetten naar een dwg en dit zelf spiegelen.
Maar dat is natuurlijk niet de zuivere inventor weg :-)

Een gespiegeld part maken is ook het probleem niet.

Het gaat mij om de tekening hiervan. Ja in AutoCAD is dat heel snel geregeld, maar dan zou dat in Inventor toch ook moeten vind ik. Het is 2016, een jaar of 50 geleden liepen er al mensen op de maan, en een tekening simpel spiegelen gaat in Inventor niet...

Wat ik nu doen, is een links part maken, daar maak ik ik een tekening van. Dan maak ik een derived part van het linker model, dit wordt dan rechts. De tekening van het linker model kopieer ik en daar vervang ik het linger model voor het rechter met "Replace Model Reference" 

Dat werkt op zich redelijk, alleen dat veel maten dan niet meer goed gekoppeld zijn aan het model.

Ik geef je 100% gelijk.
Ik vind Inventor meer en meer achter lopen tegen over zijn concurrentie. 
Jammer.

Antwoord gekregen via het Autodesk Inventor forum:

http://forums.autodesk.com/t5/inventor-forum/drawing-of-a-mirrored-...

Weer typisch Autodesk, dat het antwoord is: "het gaat niet"
En dan nog markeren als een correct antwoord ook. 

RSS

Interessante links

Word Fan!

Inventor Wizard Cartoons

Video's

• Video's toevoegen
  • Alles weergeven

© 2021   Gemaakt door Stefaan Boel.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden