Beyond Inventor Wizard... The Community!

Autodesk Inventor en AutoCAD Forum

Als ik een grote assembly (> 35 MB, grootste bestand is een geïmporteerd STEP bestand) op een drawing wil plaatsen, neemt dit behoorlijk veel tijd in beslag eer Inventor reageert.

Als je daarna de drawing terug wil openen, duurt het een eeuwigheid voor het bestand geopend is. Ligt dit aan hardware beperkingen, of is er een instelling om dit te kunnen versnellen? 

Aantal maal bekeken: 417

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Wat is veel tijd? Ik heb hier assemblies van 2-6 GB die op een tekening moeten, daar gebruik ik de mogelijkheid om de tekening eerst in rasterview te plaatsen (kost dan soms nog méér dan 1 uur per view). Daarnaast kun je een level of detail aanmaken of een view representation waarmee je zaken kunt uitzetten die er wellicht niet zo toe doen.

Probeer ook niet in 1x alle views die je wilt zien op de tekening te plaatsen, het systeem rekent zich dan een slag in de rondte.

Bij het weer openen van de tekening gebruik je defer updates, de tekening wordt dan geopend zoals je hem het laatst had opgeslagen.

Step bestanden maken tekening vaak zwaar daarom is het soms vertanding, zeker als je de step veel wil gebruiken om deze te vereenvoudigen inventor biedt daarvoor tal van functies.

Je moet weten de een samenstelling maar zo groot is dan het aantal faces. Daarom kan het handig zijn om een simplify part te maken. Natuurlijk kost dit ook weer tijd.  Mocht je dit gebruiken vergeet achteraf de link niet te breken. Anders heeft het niet veel nut!

mocht je het niet snappen ik heb hier wel een tutorial van...

groeten

Ewoud

Kan je de tutorial van de simplify part posten?

dat kan welke versie van inventor gebruik je?

Inventor 2016

RSS

Interessante links

Word Fan!

Inventor Wizard Cartoons

Video's

• Video's toevoegen
  • Alles weergeven

© 2023   Gemaakt door Stefaan Boel.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden