Beyond Inventor Wizard... The Community!
Autodesk Inventor en AutoCAD Forum
Labels:
Beste Johan,
Ik denk dat je dit veel te ver gaat zoeken. Bestandsnamen zijn (als ik voor mezelf spreek) irrelevant.
Wil je projecten gaan kopiëren, doe dit dan op windows mappen niveau.
Waar je best mee werkt, dat zijn de part numbers, geef die telkens uw unieke codes mee.
Dit kan je eenvoudig klaren door bvb uw BOM naar excel te kopiëren en daar wat combinaties te gaan maken en dan terug te kopïeren in uw BOM.
Zo blijft uw basissamenstelling en structuur goed behouden (constraints)
Wat jij wil gaan doen is door zovelen (waaronder mezelf) al geprobeerd, en de complexiteit van de code wordt er niet minder door.
Ik hoop je hiermee in een eenvoudigere, gebruiksvriendelijkere richting van werken gestuurd te hebben.
hey Fréderic
Ik zeg niets over gebruiksvriendelijkheid maar zo'n moeilijke code is dit toch niet
Als de bib map op een vaste plaats staat kan je het bestand eenvoudig zoeken en openen met ilogic of api. Vervolgens doe je een save as en roep je deze op in je samenstelling of je roept dat stukje op en je doet save en replace? De bom exporteren is toch ook geen issue?
ik kan het mis hebben en de vraag niet goed verstaan.
Maar die code is toch niet zo moeilijk? Maar ik ben het volledig eens met je dat de bestandsnaam niet uitmaakt....
Dag Ewoud,
Voor mij of voor jou zal die code misschien inderdaad niet moeilijk zijn.
Je mag je altijd bewijzen :-)
Johan, ik ben het wel met Frederic eens dat er waarschijnlijk andere manieren zijn die beter werken dan dat jij nu voor ogen hebt.
Afhankelijk van het aantal bibliotheek parts wat je wilt gaan beheren, kan je er ook voor kiezen om parts als template's op te slaan. Je kan dan met behulp van 'Create In-Place Component' een nieuw part beginnen met de template van jouw keuze en deze direct in je samenstelling plaatsen. Je kan je templates voorbereiden met de juiste modellen er in.
Rob
Toegevoegd door Stefaan Boel 0 Opmerkingen 0 Vindt leuk
Toegevoegd door pascal david 0 Opmerkingen 2 Vindt leuk
Toegevoegd door Patrick De Bruyn 2 Opmerkingen 2 Vindt leuk
© 2023 Gemaakt door Stefaan Boel.
Verzorgd door