Beyond Inventor Wizard... The Community!

Autodesk Inventor en AutoCAD Forum

Hallo,

Ik wil met partnummers gaan werken.
Is er een manier in inventor om alle onderelen uit een assembly een uniek partnummer te geven?
Of moet ik echt bij ieder nieuw part gelijk een partnummer aanmaken?

Aantal maal bekeken: 172

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Evan, op welke manier wil je met partnummers gaan werken? Moet de bestandsnaam een uniek partnummer krijgen of wil je in een stuklijst een uniek partnummer hebben?

Bij de bestandsnaam optie zal je met een documentbeheer programma aan de gang moeten zoals bvb Vault, hierin worden dan per bestand een nummer aangemaakt.

Bij de andere optie zou ik graag wat meer uitleg willen hebben hoe je het voor je ziet, misschien door wat voorbeelden van tekeningen of schetsen.

Rob

De bestandsnaam doet er eigenlijk niet toe (deze wordt automatisch als part number opgeslagen (de 1e keer toch), je kan dan later de partnumbers toewijzen in de BOM

Voor herbruikbare onderdelen, kan je al een part number toewijzen (hoogstwaarschijnlijk blijven die toch dezelfde.)

Hangt ervan af hoe complex uw nummering is / wordt, daar gebruik je best excel voor en dan terugkoppelen in je BOM.

Hangt ervan af hoeveel gebruikers en de complexiteit, indien complex kan je zoals Rob aanhaalt Vault of iets dergelijks gaan gebruiken...

RSS

Interessante links

Word Fan!

Inventor Wizard Cartoons

Video's

• Video's toevoegen
  • Alles weergeven

© 2020   Gemaakt door Stefaan Boel.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden