Beyond Inventor Wizard... The Community!

Autodesk Inventor en AutoCAD Forum

Kan iemand mij helpen!!!!!!!

Ik zoek iemand die mij helpt met het schrijven van een macro waarin we de functie van saven kan uitbreiden met een stp file aanmaken dus als ik een part save of als save as doe dat hij tergelijker tijd een stp file maakt.

Chris

Aantal maal bekeken: 531

Je kunt niet meer reageren op deze discussie.

Berichten in deze discussie

Chris,

Voor het maken van een macro kan je aardig wat vinden om dit forum. En voor het uitvoeren van een bepaalde routine voor het saven, kan je de VBA Automacro gebruiken. Dit is een add-in op Inventor die er voor zorgt dat het OnSave commando gebruikt kan worden in een macro (die niet in je model zit)...

Voor verdere tekst en uitleg raad ik je aan om even te zoeken op dit forum. Mocht je zover zijn dat je een werkende macro hebt, op het OnSave moment, dan wi je ik je verder helpen met maken van een step file.

Bekijk ook zeker het macro's labo eens: http://inventorwizard.ning.com/pages/macrolabo

Daar kun je ook onze macro's in ontwikkeling testen en wat verder info vinden...

Ik kan dat zeker!

Nou fré, voeg hem dan maar toe aan uw lijstje voor het macro's labo :)

Ik had het over uitleggen hoe je een macro schrijft hé :p

Plaats deze module in je part

Groeten

A Knoors

############

Sub autosave()
MsgBox "step file created"
    Dim oDoc As Document
    Set oDoc = ThisApplication.ActiveDocument

Call oDoc.SaveAs("C:\temp\test2.stp", True)

End Sub

Beste Arhur,

Voor eenmalig gebruik kan je best deze sub in de module plaatsen van je part, maar liever niet in je template. Lees het volgende draadje eens..

Hoi,

dat is inderdaad waar wat er staat, maar de vraag is wil ik dit perse in het desbetreffende part hebben of wil ik dit doen voor alle gelijkwaardige parts.

Als ik dit moet regelen binnen de default ivb dan moet ik meerdere if-statements gaan uitvoeren voordat ik weet of het een gelijkwaardig part of assembly is.

Door dit in een bepaald template te doen bijvoorbeeld alleen parts van de vorm rond dan is het makkelijker het hier te plaatsen, dan te gaan kijken of een bepaald onderdeel rond is.

Maar in het algemeen heb je gelijk dat je dit niet moet plaatsen in het template.

Verder is het heel verstandig dit op te lossen door het application event van inventor.

Zover wil ik nu even niet gaan, dit kost een betje meer tijd namelijk.

Groeten

Arthur

Het zijn steeds andere parts want ze werken met mono parts en benamingen, als een part hetzelfde uitziet maar andere lengte heeft volgt een volgnummer in de omschrijving.

Chris

Hoi,

Een goede macro shrijf je zo dat deze "datgene" alleen doet op dat moment dat het nodig is.

Dus je moet dan gaan kijken naar een bepaalde setting die definieert of een file klaar is voor export.

Bijvoorbeeld voordat een file wordt teruggeschreven naar vault of op het moment dat er een status verandering optreed etc etc.

gewoon domweg bij saven een macro uitvoeren heeft niet zoveel zin en belast het systeem alleen maar.

Groeten

Arthur

Hoi,

mbt: http://inventorwizard.ning.com/forum/topics/inventor-een-macro-uitv...

Is het in vba mogelijk om vanuit het template "direct" een verwijzing te maken naar de default.ivb van het applicationproject.

Ik krijg dit met de autosave niet voor elkaar, om de autosave in het template te zetten en dan te verwijzen naar een routine in de default ivb.

Ik vraag me af of je dit alleen kunt doen dmv een add-in te maken in inventor.

Kan iemand me antwoord geven hoe je dit oplost of dat dit alleen gaat via de add-in.

Groeten

Arthur

Bij mijn klant werken ze we met Inventor en de bedrijven die onze profielen bewerken niet dus moeten we stp file mee sturen, mijn idee was dan ook als een profiel klaar is en gesaved wordt dat dan een step file gelijk tijdig gemaakt wordt zodat als ik onze samenstelling hellemaal klaar heb niet iedere keer moet gaan save as en save copy as hoef te doen maar door op een knop de step file en difinitieve model op te slaan.

Chris

RSS

Interessante links

Word Fan!

Inventor Wizard Cartoons

Video's

• Video's toevoegen
  • Alles weergeven

© 2023   Gemaakt door Stefaan Boel.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden