Beyond Inventor Wizard... The Community!

Autodesk Inventor en AutoCAD Forum

Beste Inventor gebruikers,

bij deze wil ik mij eerst aan jullie voorstellen. Mijn naam is Guus, ben 53 jaar jong en

15 jaar gebruiker van Autocad. Sinds vorige week de demo van Inventor 2011 op mijn

systeem staan. Wat een verandering ! Het gemak waarin je objecten kunt aanpassen.

Maar ik heb wel een "beginnersvraag". Wannneer je van een 3D object een zijde selecteerd

kun je deze afronden/afschuinen. Over dat afronden heb ik een vraag. Ik merk dat de waarde

die je ingeeft altijd positief moet zijn. Maar kan dat op een of andere manier ook negatief ?

Er bestaan per slot van rekening holle en bolle frezen....

groet,

Guus

Aantal maal bekeken: 225

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Hey Guus,

Welkom op InventorWizard, en in de wereld van 3D en creatievelingen ;-)

Een negatieve radius ingeven bij het "fillet" feature is niet mogelijk op inventor. Maar is eigenlijk niet eens zo'n merkwaardige vraag. Zou idd moeten kunnen - heb er zelf nooit bij stilgestaan... terecht. Maar het is dus niet mogelijk.

Wat je wel kan doen is haaks op de ribbe die je wil afronden, een schets plaatsen om daarop een cirkel / boog te tekenen, en die gaat extruderen of sweepen met een cut optie.

zo kom je er ook.

Hoi Jürgen,

oke, duidelijk. Jammer dat Autodesk dat niet ziet als een "optie" Dat zou het proces weer versnellen. Maar waar ik ook niet uitkom is dat ik met het scrollwiel van mijn muis net verkeerd om werk. Dus bij vooruit draaien van het wieltje zoom het beeld uit, terwijl dit inzoomen zou moeten zijn. Valt dat ergens in te stellen in Inventor ? 

groet, 

Guus

Als nieuwe inventorgebruiker stel ik voor dat je in autocad uw 15 jarige gewoonte overboord gooit en daar de scroll direction switch :p

Nee , je kan dit vermoedelijk in de application options van inventor ook doen zodat ze gelijk lopen.

Uw beginnersvraag is een expert-vraag, nog nooit deze vraag gehoord van iemand, is inderdaad een optie dat ze er best eens insteken dan. wishlist

Hallo Frederic,

dit werkt , bedankt !

he Guus,

welkom in onze wereld.

ik zit ongeveer op de zelfde lijn als jij, reeds jaren autocad gebruiker en ook inventor leren kennen.

ik moet zeggen datr ik mij ook voor een stuk heb moeten omdraaien en autocad moeten loslaten.

Het probleem van inventor is eens je het gewoon bent dat je autocad wel een stuk omslachtig vind, ik gebruik deze wel om naar de cnc freesmachine te gaan uiteidelijk.

goede moed en veel sucses.

groeten,

ludwig

@ Ludwig,

Bedankt voor je reactie. Ik vind Inventor ten opzichte van Autocad een stuk eenvoudiger

qua modelling. Neem steeds meer afstand van Autocad.

Ben nog wel aan het twijfelen of ik een boek over Inventor zal gaan aanschaffen.

Zal op de site van Cadkoop een mooi boek, van Autodesk, volledig in het Nederlands vertaald.

groet,

Guus

he Guus,

ik heb de boeken van het cad college, van autocad allemaal vanaf 2002 tot en met 2010.

in ventor 2010 en gewonnen op de forum 2011.

de boeken van R boeklagen cad college zijn wel goed, het enige nadeel is dat er al 10 jaar dezelfde oefeningen instaan, men zou er eens af en toe andere voorbeelden moeten inzetten, eens je het boek gelezen hebt dan ken je het allemaal behalve de nieuwigheden en dan is het redelijk prijzig voor die paar nieuwigheden.

nog even en dan schaf ik mij autocad 2012 en inventor 2012 aan en zal waarschijnlijk weeral diezelfde boeken aankopen met de aanpassingen.

om iets snel in 2D uit te tekenen voor naar de cnc freesmachine gebruik ik nog steeds autocad.

als het parametrisch word gebruik ik inventor.

Met inventor 2012 ga ik me eens verdiepen in de I Logic vba met eigen formulieren aan te maken.

het is goed dat we al enkele voorbeelden hebben van I logic en hoop dat we daar  stevig aan gaan doorwerken.

groeten,

ludwig

RSS

Interessante links

Word Fan!

Inventor Wizard Cartoons

Video's

• Video's toevoegen
  • Alles weergeven

© 2022   Gemaakt door Stefaan Boel.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden