Beyond Inventor Wizard... The Community!

Autodesk Inventor en AutoCAD Forum

Ik kom hier zojuist tot volgend merkwaardig fenomeen in Inventor 2010
Ben bezig in een schets, met het line commando. Ik wil een sleufgat tekenen. Na het tekenen van het eerste lijnstuk krijg ik wel geen arc. (Linker muistoets is ingedrukt).
zie:
Probleem%20line%20commando%20in%20sketch.docx

Wat ik ook probeer, en waar ik ook sta (met linker muistoets ingedrukt) ik krijg geen boog.
Het enige dat ik kan doen is een recht lijnstuk tekenen
Hoe is dat nu mogelijk, en waar licht het probleem?

Greetz, Kurt.

Aantal maal bekeken: 111

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Hey Kurt,

het zal 'em in het "fingerspitzengefül" liggen :-)

start lijncommando - klik links (met een rechtshandige muis!!) om beginpunt van lijn te plaatsen, wanneer het punt ligt laat je linkse muis knop los (= wat een klassieke korte muisklik voorstelt)

verplaats de muisaanwijzer om tweede punt van rechte te plaatsen - klik terug kortstondig links. beweeg de muis terug weg - maar ga terug naar je laatste punt - NU klik je terug op dat punt en versleep de muis naar de richting van de boog ZONDER de linker muis knopt te lossen. Los de LMK om de boog te plaatsen. 

http://www.inventorwizard.be/tipntricks/sketch/sketch_snelfuncties_...

Hey hey,

Ik zit in het onderwijs en teken elke dag met inventor op verschillende computers. Mijn vinger coördinatie blijkt overal te werken met uitzondering van thuis.

Het probleem zit hem echt daar niet.

Muis driver?? of instelling in Inventor??

Ik kan echt niet bedenken wat het anders kan zijn. Als het een instelling is in inventor dan weet ik ook helemaal niet waar ik naar op zoek moet. Muis driver al gewist en nieuwe gëinstaleerd zonder resultaat.

Help, Help.

hoi Kurt,

Wordt het "puntje" aan het eind van je lijn wel grijs?

Probleem opgelost. In de schets omgeving, RMT, Constraint options, alles aanvinken.

Bedankt voor de reacties, tot de volgende zitting...............

Kurt.

RSS

Interessante links

Word Fan!

Inventor Wizard Cartoons

Video's

• Video's toevoegen
  • Alles weergeven

© 2020   Gemaakt door Stefaan Boel.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden