Beyond Inventor Wizard... The Community!

Autodesk Inventor en AutoCAD Forum

met Inventor 2015 het probleem dat nadat via Extrude een as is getekend er maar aan 1 zijde een involute spline kan worden aangebracht, bij de andere zijde krijg ik de melding, Cannot Create Ifeature en Not Possible to create a shaft groove .

wat opvalt is dat het telkens aan de zijde is waar de basis schets ligt waar het niet lukt

Aantal maal bekeken: 233

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Kan je even verduidelijken met een afbeelding? 

Hallo Ewoud, dank voor je reactie, in de bijlage de stappen per kant t.a.v. het probleem

aan de kant tegenover de basis, is zonder probleem de plines aan te brengen, echter de zijden van de basis zelf geeft dus problemen

Bijlagen:

Dag Eef 

Ik heb even tijdens mijn middagpauze getest. En inderdaad inventor 2016 geeft ook een error aan. Wat ik als oplossing heb is een shaft maken met de shaftgenerator dan kan je 2 splines toevoegen op 1 dezelfde as.

Ik kijk deze avond nog eens als ik nog een oplossing vind om dit in een extrude te doen.

1ding is wel zeker het ligt niet aan de kant van de schets want ik heb de schets in het midden gehouden en in 2 richtingen een extude getrokken...

Ik hoop dat je iets kan doen met mijn antwoord. 

Groeten

Ewoud

was een foto vergeten....

Bijlagen:

hallo Ewoud,

dank voor de info, ben benieuwt of je met de extrude nog wat verder komt, ik ga vanavond even de as in de shaftgenerator tekenen en kijken of het dan wel aan 2 kanten lukt

Best wel interessant om eens uit te zoeken, met Revolve lukt het wel

Ik ben nog eens aan het experimenteren geweest en daarbij is mij opgevallen wanneer een as uit een extrusie is getekend het probleem dus was dat maar aan 1 zijde de Involute splines kon worden aangebracht, echter wanneer je de rotatie ook maar met 0.01mm verdraaid is het probleem over.

Mogelijk dat de generator in conflict komt met de oriëntatie van de andere zijde?

zie bijlage voor verdere onderbouwing.

@ Fréderic en Ewoud , dank voor jullie support

Bijlagen:

RSS

Interessante links

Word Fan!

Inventor Wizard Cartoons

Video's

• Video's toevoegen
  • Alles weergeven

© 2018   Gemaakt door Stefaan Boel.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden