Beyond Inventor Wizard... The Community!

Autodesk Inventor en AutoCAD Forum

Hallo,

Ik ben voor mijn werk een project aan het tekenen en moet hierbij een pers/vloerrooster tekenen. zoals op de afbeelding te zien is. weet iemand of heeft iemand hier een bestandje van? hopelijk kan iemand me hiermee verder helpen.

Aantal maal bekeken: 2604

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Hoi Rob,

in samenstellingen word dit in principe niet uitgemodeleerd

veelal wordt het heel luchtig gehouden en op een vlakke volle plaat gewoon een texture op geplaatst zodanig dat het de "look" krijgt.

voorbeelden kan je vinden op: http://www.inventorwizard.be/textures/transparant/

nadeel is dat deze niet in de tekening komen (althans unshaded niet), maar met een haaks liggende arcering van een klein stukje is het meestal wel duidelijk.

Dag Rob,

Al eens geprobeert met de Grill-funtie ?

Te vinden bij Model > Plastic Part.

Wouter

dit kun je doen met frame generator

eerst een assembly aanmaken

dan een part met je schets

je sluit je ipt af

assembly

design

frame generator

daar kies je dan de dikte en breedte

Pas wel op dat je model erg zwaar kan worden als je roostervloer te groot wordt.

Heb het hier bij een klant meegemaakt die ook alles geheel modelleerde, assembly werd mega zwaar en de assemblydrawing was helemaal een ramp.

Wanneer je het in beeld wilt brengen is de optie met een texture en een deel arcering zoals Jürgen voorstelde het beste. Wanneer je een roosterplan uitwerkt op tekening, wil je echt niet al die vakjes hebben.

Kost ook nog eens te veel inkt ;-)

wanneer je roosterfabriekant bent zal je idd wel het rooster in detail willen uittekenen met apparte latjes die in een samenstelling verbonden worden tot een rooster.

Is het echter de bedoeling dat het roosten figuratief is, gebruik dan de textures. Probleem wordt dan idd de performantie wanneer er veel rooster in een ontwerp komen

RSS

Interessante links

Word Fan!

Inventor Wizard Cartoons

Video's

• Video's toevoegen
  • Alles weergeven

© 2022   Gemaakt door Stefaan Boel.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden