Beyond Inventor Wizard... The Community!

Autodesk Inventor en AutoCAD Forum

Hallo ,

Heb een sub-assy (A. iam) die een ilogic rule bevat.

Deze rule maakt onderdelen visible en invisible . (getriggerd op before save)

Userparameters van een skeletonpart worden gelinkt om de rules te schrijven.

De default representationview heb ik hernoemd naar "Configurator"

Deze Sub-assy (A.iam) bevind zich in een bovenliggende assy , die ook een ilogic rule bevat.

Deze rule stuurt ook de visibility van parts of sub-assy's binnen deze hoofdassy.

Ook gelinkt naar userparrameters uit de skeletonpart.

Bij alle sub-assy's binnen de hoofd-assy worden de Designview representations om "configurator" geplaats en assiociatie wordt aangevinkt.

Probleemstelling :

Bij userparameterwijziging , wordt op de sub-assy upgedate.

Maar op het niveau hoger (hoofdassy) staat de Design view representation plots op Master , en is associative uitgevinkt.

Bestaat er een mogelijkheid om dit bij upate parramets te verhinderen ?

Alvast bedankt voor de hulp

mvg
Michael

Aantal maal bekeken: 533

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

En nu met een voorbeeld ;-)

Hallo Fréderic,

In bijlage een voorbeeld als simulatie.

In de skeletonpart heb ik voor de eenvoud een form gemaakt , die de hoofd assy stuurt.

probleemstelling :

Bij aanpassen userparameters , past het model zich aan,  en wordt de associative designrepresentation hierbij verwijdert en op master gezet .

rules voeren een visibility uit van verschillende sub-assy's. 

invisible parts & assy's worden op reference gezet.

Mocht een routine na de rules de design representationview opnieuw op "configurator" associative aangevinkt zetten , zou dit ideaal zijn.

Alvast bedankt voor de hulp

Bijlagen:

Je moet eens manueel de bewerking doen die je nu via je code doet, dan zal je een melding krijgen dat de asso... verwijdert dient te worden. Dit is wat ook gebeurd tijdens het uitvoeren van je code.

Wanneer je vast zit in het uitvoeren van je code moet je ook eens nagaan of je het wel manueel stap voor stap kunt uitvoeren, en dat lijkt mij niet het geval aangezien Inventor deze dan ook eruit gooit.

Voor de mensen die goed thuis zijn in design view representations ism reference plaatsen van parts enz... laat jullie eens gaan, want das ook niet echt mij specialiteit.

Mocht er een werkende manuele manier voorhanden zijn, kan ik die misschien wel omtoveren in een stukje werkende code, ik hou dit draadje in de gaten.

Dag Fréderic ,

Ben al een stapje verder , heb via code trachten te simuleren wat ik manueel doe, maar is niet echt wat ik wil.

Na doorsturen aanpassen parrameters skeleton :

1. update hoofdmodel

2 run rule open & save

3. set rep. view totaalmodel.

Als ik het manueel doe , volstaat het na de update om :

1. maneel de subassy balk te openen , de rule set rep ciew te runnen en af te sluiten.

2. rule set rep. view totaalmodel.  ope topniv. te runnen.

in bijlage een aangepast model

thx

Michael

Bijlagen:

RSS

Interessante links

Word Fan!

Inventor Wizard Cartoons

Video's

• Video's toevoegen
  • Alles weergeven

© 2020   Gemaakt door Stefaan Boel.   Verzorgd door