Beyond Inventor Wizard... The Community!

Autodesk Inventor en AutoCAD Forum

Hallo allemaal,

Om mijn stuklijsten meer aan te laten sluiten aan de wensen van de klant, wil ik bijvoorbeeld de tekst "DIN EN 10305-5 60x20x2" vervangen door Koker 60x20x2.

Nu heb ik de betreffende content center family met rmk copy to.... gekopieerd en met behulp van excel in de kolom 'partnumber' de normtekst vervangen door 'koker'.

Dit werkt op zich goed, alleen worden op mijn stuklijst geen verschillende lengtes meer gegeven, maar de tekst 'varies'.

In de iproperties staat er bij partnumber 'Koker 60x20x2 - 0.01'.

Weet iemand waar ik het verkeerd doe?

Aantal maal bekeken: 235

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Roland, je doet niets verkeerd dit is standaard inventor functionaliteit. Wanneer de Partnumber benaming hetzelfde is dan worden de items in de BOM samengevoegd. Om dit samenvoegen uit te zetten open je de assembly en open je de BOM en klik je het PartNumber row merge knopje en evrvolgens haal je het vinkje weg bij Enable row merge on Part number match.

Rob.

De optie Enable row merge is mij bekend.

Het punt is dat de overige profielen het wel goed doen, terwijl bij mijn gekopieerde family profielen de lengtevariabele niet gewijzigd wordt zodat de partnumbers gelijk blijven.

Als ik met Frame Generator het profiel wijzig naar een profiel die ik niet gekopieerd/bewerkt heb, werkt het uitstekend.

Op de een of andere manier wordt de lengteparameter niet aangepast.

Roland, het lijkt erop dat wanneer je de tabel die je gecopieerd hebt met excel aanpast dat de opbouw van de partnumber omschrijving vervalt. Wanneer je in CC de kolom property verandert dan gaat het wel goed. RMK hiervoor op de titel van de Partnumber kolom en wijzig daar de omschrijving. Hier zie je ook de verwijzing naar de Length property. Zie ook screenshot.

Perfect, dit is precies wat ik bedoelde.

Bedankt voor de tip.

RSS

Interessante links

Word Fan!

Inventor Wizard Cartoons

Video's

• Video's toevoegen
  • Alles weergeven

© 2020   Gemaakt door Stefaan Boel.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden