Beyond Inventor Wizard... The Community!

Autodesk Inventor en AutoCAD Forum

Een altijd terugkerend opmerking van personen die ik les geef is dat het maken van drawings veel tijd in beslag neemt. Nu ja ik kan ze geen ongelijk geven.
Stel je werkt met frame generator, daar zit je rap aan 100 onderdelen, zonder echt moeite te doen.
Een zaaglijst maken is geen probleem , dat gaat supersnel, maar alle onderdelen zijn onder een hoek afgezaagd, dwz drawings maken! voor 1 of 5 stuks lijkt me dit geen probleem maar 100 is volgens mij nu toch seriewerk. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik zoek geen medelijden :-) maar tips van ervaren gebruikers.
De tips die ik ondertussen al heb kan ik meegeven:
-In de partlist kan je een customfield invoegen nl CUTDETAIL1 & CUTDETAIL2 , zo worden de end treatments weergegeven. Niet dat dit perfect is maar het kan al een beetje helpen.
-Je kan een subassembly binneladen in een drawing, bv de leuning van een trap in zijaanzicht , en dan RMK in de verkenner en get model sketches zodat je de aslijnen krijgt waarop de FG-componenten zijn aangemaakt. en zo bematen op de schetslijnen.

Zijn er zo nog van die custom properties die ik nog niet ken die het leven aangenaam maken ?

Mvg,

Fréderic , ap-modeling

Aantal maal bekeken: 454

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

1) Als de onderdelen vaak dezelfde zijn kun je één tekening maken en daarna de referentie veranderen.
Met het bonuspack van Inventor 2010 kun je dit zeer eenvoudig. Een andere manier is het originele stuk even buiten uw project folder te plaatsen en de tekening te openen. Bij de prompt het nieuwe model te nemen. Meestal update hij den alle bemating goed...

2) Indien de afmetingen van de afgezaagde hoek steeds hetzelfde zijn zou je ook met een sketched symbol kunnen werken. Deze kun je dan steeds invoegen op uw onderdeel.

3) Retrieve dimensions! Deze kun je precies nog niet? RMK op uw view en retrieve dimensions, je kunt dan van features of parts de bemating opladen die je zelf hebt aangebracht in de sketches/features. Je kiest dan welke je wenst over te houden. Dit gaat volgens mij in uw geval zeer snel gaan als uw sketches zijn bemaat zoals je deze zou bematen in een tekening...

Dit is zowat hetgeen ik voorlopig aan denk...
Bedankt voor je antwoord ,
ik vind retrieve dimensions niet echt gemakkelijk , tegen de tijd dat je de wizard uitgevoerd hebt, plus de arrange tool , heb ik de bematingen er ook bijgeplaatst , en allemaal op de plaats die ik wil.
Maar Sketched symbol heb ik nu in mijn partlist (cutlist) vervangen door Iproperty cutdetail, die je vindt bij frame generator parts.
De referentie veranderen moet ik nog eens uitvlooien. Zal ik zeker doen.
Hoi,

Ik had het zelfde probleem.
Nu heb ik een eigen profielen bibliotheek gemaakt en ik gebruik dus niet de frame generator.
Om de onderdelen in lengte en breedte te laten aan passen maak ik gebruik van adaptiviteit.

Nu ben ik niet meer afhankelijk van de diversiteit aan onderdelen die er met de frame generator worden gemaakt.

Ook ben ik tot de conclusie dat dit sneller werk en meer performance oplevert dan met het gebruiken van de frame generator.

A.Knoors
Zou je mij daar aub eens een project. van doorsturen op welke manier je de onderdelen in je bib plaatst want ik denk niet dat het gelijk is hoe als je moet onder hoeken afsnijden enzo. en hoe je daar dan drawings van gaat maken ? lijkt me wel een interessante oplossing. alleen zal er wat werk in kruipen tegen dat het op punt staat , maar daar heb ik niet echt schrik van , want nu is dat zeker het geval.
Bedankt voor de moeite.
Fréderic
met frame generator heb ik ook wel wat problemen
Parts die dezelfde geometrie hebben moeten ook dezelfde naam krijgen. en framegenerator doet dit niet.
natuurlijk zit je snel rond de 20-30 parts als je en tafel tekende maar 1/4 is eigenlijk maar uniek

RSS

Interessante links

Word Fan!

Inventor Wizard Cartoons

Video's

• Video's toevoegen
  • Alles weergeven

© 2021   Gemaakt door Stefaan Boel.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden