Beyond Inventor Wizard... The Community!

Autodesk Inventor en AutoCAD Forum

als ik met Frame Generator een constructie teken van een hal , en will voor de werkplaats appart tekeningen aanzichten maken van ligger met kopplaten en van kolom met kop en voet plaat hoe doe ik dat, ik heb het met view geprobeert Maar als ik dan  wat uit breid of wat toevoeg komt dat ook in al mijn aanzichten .hoe maak ik in dit geval apparte groep van kolom met voetplaat en kopplaat

Aantal maal bekeken: 414

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Kan je een voorbeeld online zetten?

als je aparte samenstellingen wil kan je dan niet meerdere ass maken en je telkens maar een deel van je refpart in frame zetten. Dan voeg je die samen in een hoofd ass? 

Maar ik snap weet niet goed als het dat is wat je bedoeld een voorbeeld zegt meer dan 1000 woorden :)

Als je in de tekening  kijkt heb ik eerst een aan zicht gemaat van IPE 160 boven voor en onder aan zicht, met vieuw.

later heb ik nog twee Kokers 80x80x3 toegevoegt .en deze verschijn nu in al mijn aan zichten

Bijlagen:

ben je hier iets mee ? 

Ik heb gewoon iets getekend niet kijken naar het ontwerp is gewoon wat muisklik zonder denken :)

Ik heb via demote aparte ass gemaakt en die kan je apart op idw zetten.

Als ik u vraag goed snap moet dit een oplossing zijn

Dus even samenvatten!

Ik heb gewoon alles getekend met 1 refpart. Dus alles hangt samen dan heb ik gewoon de onderdelen die ik apart wil geselecteerd en via demote een nieuwe ass gemaakt die ik dan op idw kan zetten 

en met een iam alleen zijn we niet veel he :)

groetjes

Bijlagen:

Hallo Ewoud Bedankt voor de info. ik ga het proberen

moet alleen nog uit zien te vinden hoe dat met demote werkt.

dag Erik 

demote is super simpel zie youtube link hieronder

https://www.youtube.com/watch?v=lhvpWMHgxeU

Laat je iets weten als het gelukt is ?

Als enig advies kan ik hier meegeven dat je via demote moet werken, zodat je subsamenstellingen overeenkomen net zoals je het naar de werf zou brengen.

Alle andere methodes zijn eigenlijk lapmiddelen die nooit een correct resultaat zullen geven, al is men in inventor 2017 wel met een "oplossing" gekomen om met view rep toch correcte resultaten te verkrijgen.

zie Assembly View Representation filter

http://help.autodesk.com/view/INVNTOR/2017/ENU/?guid=GUID-414E16B4-...

Ik werk zelf ook met views. Deze kun je d.m.v. rmk "locken"

Ik maak een viewrep aan. Vervolgens met isolate de gewenste onderdelen selecteren en dan de view locken.

RSS

Interessante links

Word Fan!

Inventor Wizard Cartoons

Video's

• Video's toevoegen
  • Alles weergeven

© 2020   Gemaakt door Stefaan Boel.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden