Beyond Inventor Wizard... The Community!

Autodesk Inventor en AutoCAD Forum

De firma Vectrasys heeft een Inventor Autosave shareware plugin ontwikkeld die gratis verspreid en gebruikt mag worden.

edit Stefaan: Lees ook even de reacties over de gevaren/nadelen van een autosave in Inventor alvorens deze te installeren.

Aantal maal bekeken: 449

Bijlagen:

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

wow daar zit ik al een tijd op te wachten, Gaaf
na veel vloeken heb ik geleerd om tijdig te saven.
Autosave lijkt me redelijk gevaarlijk wanneer je nog niet zeker bent van de oplossing.
Als iets wijzigd in een part, heeft dit gevolgen op heel je model. Ik zie de tientalle foutmeldingen al verschijnen al je even fout zit.
AutoSave heeft idd zijn risiko's:
bij het saven: wil je enkel maar het aktieve document opslaan, of alles wat geopend is dus een SaveAll
en welke gevolgen heeft dat voor een grote samenstelling indien een saveall elke 15 minuten wordt gelanceerd... de Pc reutelt dan 5 minuten om de ganse dataset door te worstelen om elk onderdeeltje door te worstelen of het intussen niet al aangepast is...
Een AutoSAve is al veel gevraagd aan autodesk - en hebben ze (bewust) nog niet gerealisseerd.
Ik vind hun compromis momenteel ook niet slecht: met die "autosavereminder"
Ik gebruik de autosave in combinatie met Vault en dat werkt goed daar de vault alles regelt en je daar aan kunt geven wat er allemaal gesaved dient te worden zodat je niet al je onderdelen na hoeft te lopen, want hetgene dat je niet uitcheckt hoeft ook niet gesaved te worden en zijn de save tijden ook niet zo lang.

Mvg Jos
Your drawings are only as good as the symbols that complete them...
Good point!
Read-only bestanden worden inderdaad niet opgeslagen.
Het is een beetje de persoonlijke voorkeur die hier de bovenhand neemt...

Kan je deze ook doen werken op inventor 2017?

ik zie hem nergens staan ook niet in add ins...

Dit kun je met ilogic in orde krijgen met een code zoiets als deze:

If AutoSaveTrigger >= 100 Then
AutoSaveTrigger = 0
ThisDoc.Save
Else
Trigger += 1
End If

Nadeel is dat een autosave te pas en te onpas uw files saved, ben ik geen voorstander van.

RSS

Interessante links

Word Fan!

Inventor Wizard Cartoons

Video's

• Video's toevoegen
  • Alles weergeven

© 2017   Gemaakt door Stefaan Boel.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden