Beyond Inventor Wizard... The Community!

Autodesk Inventor en AutoCAD Forum

Ik ben op zoek naar een nieuw PC systeem.
Momenteel gebruik ik AC inventor 2011 (32bits) SP1, in combinatie met een wat ouder systeem P4 3.2 GHz 4GB Nvidia Geforce 6600.
De prestaties houden niet over.
In de loop van dit jaar wil ik Inventor 2012 ingebruik nemen.

Wie kan mij over de systeemeisen adviseren zodat het systeem een goede perfomance heeft?
De Autodesk systeemeisen heb ik reeds bekeken, maar dit zijn de minimum eisen.
Gaarne info over de processor, videokaart, geheugen.

Aantal maal bekeken: 599

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Hey Tonny,

Allereerst welkom op Beyond IW!

* Zowiezo moet je voor een 64bit-OS gaan, liefst Windows 7.

* Ik vind dat je met 8GB geheugen al ver komt, dit is ook nog betaalbaar. Maar probeer of je een geheugen slot kunt vrijhouden, zo kun je indien nodig in de toekomst nog uitbreiden...

* Grafische kaart, daar bestaan verschillende meningen over, maar een echte pure dure CAD kaart is niet meer nodig voor Inventor vind ik. Aangezien enkel nog directx word ondersteund, ben je evengoed met een game-card die doorgaans goedkoper zijn. 1GB RAM is wel een aanrader, maar kijk vooral ook naar de snelheid.

* processor: i7 natuurlijk!

* en als laatste zou ik zeker opteren om een SSD kaart te gebruiken, ik heb deze nu in mijn nieuwe laptop zitten en die is super snel! Natuurlijk nog vrij duur indien je veel plaats nodig hebt. Hier heb ik 128GB wat voor een bedrijfspc meer dan voldoende is. Alle project documenten worden immers toch op het netwerk beheert.

Indien je toch extra opslagruimte nodig hebt, kun je nog steeds een extra 500GB 7200rpm HD erbij plaatsen.

Heb je hier iets aan?

Beste Stefaan,

bedankt voor je reactie.

Is het mogelijk Inventor 32-bits op een 64-bits OS te draaien?

m.vr.gr

tuurlijk is dat mogelijk

alleen haalt ge natuurlijk niet alles uit uw systeem ...

Zeg ma Stefaan was die SSD kaart eigenlijk? En wat doet het precies?

Hola! opletten!!!!

32bit inventor 2012 op een 64bit systeem zou wel eens niet mogelijk zijn.

Dit kan ik zelf niet testen maar ik denk dat onderstaand zinnetje van Autodesk uit de system requirement wel duidelijk is:

Autodesk® Inventor® 2012 software application is provided both as 32-bit applications and as 64-bit applications for installation and use on the corresponding operating system only.

Een SSD ook beter bekend als Solid State Drive, het nieuwe type harde schijf zonder bewegende onderdelen en super snel!
Zie ook onderstaand filmpje.

Het opladen van Inventor samenstelling gaat dus zeer vlot alsook het booten van Windows en alle andere software...kortom...love it!

Heren,

Het is misschien een oud draadje, maar wil toch even reageren.

Inventor 32 bit installeren op een 64 bit OS is niet mogelijk. Bij het installeren van Inventor op een bepaald systeem type, kiest het install script de juiste versie. Al zou je direct de specifieke setup.exe of setup32.exe kiezen, dan gaat het nog niet lukken.

Waarom zou je dat eigenlijk ook willen?

Mochten jullie twijfelen over een SSD, echt doen!! Dit scheelt heel veel performance bij het opstarten van Inventor/AutoCAD, openen van bestanden etc. Voor de extra ruimte kan je altijd een extra HD plaatsen.

RSS

Interessante links

Word Fan!

Inventor Wizard Cartoons

Video's

• Video's toevoegen
  • Alles weergeven

© 2020   Gemaakt door Stefaan Boel.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden