Beyond Inventor Wizard... The Community!

Autodesk Inventor en AutoCAD Forum

Kan je van beide buizen een plat pattern maken?

Aantal maal bekeken: 503

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Deze bedoel ik

Door middel van het commando Rip kan je een gebogen onderdeel openmaken. Vervolgens kan je het onderdeel plat slaan. Kijk maar eens onder de Tab Sheet Metal, Modify, daar vindt je het command Rip.

Rob.

Rib is het probleem niet.

De grootste kegel kan ontvouwd worden.

De kleinste is het probleem, hij is getekend met lofted flange. Kan je deze splitten?

Ik begrijp niet wat het probleem is. Maar dit komt doordat je weinig informatie geeft. Zet anders eens je model hier dan kunnen we je gerichter informatie geven. Bestaat jouw model uit 2 sheetmetal parts?

In bijlagen het model.

Er zijn 2 problemen:

1) Hoe buis laten aansluiten tegen kegel.

2) Hoe de buis zelf ontvouwen,

Bijlagen:

Robrecht, ik heb je model bekeken. Waarom heb je er voor gekozen om het model op te bouwen dmv de loftfunctie? dit is een onderdeel wat je in de praktijk zou gaan walsen en niet zetten. Het loftcommand is meer wanneer je een onderdeel gaat zetten. Ik heb jouw model nagemaakt op een manier die ook kan en waarbij het eenvoudiger is om de 2 delen goed te kunnen Rippen. Wat mij wel opvalt is dat er toch een grote kier ontstaat tussen de 2 delen, het lijkt of Inventor iets corrigeert, maar ik zag zo snel niet wat.

Bijlagen:

Bedankt R.Van der Veek,

Ziet er zeer goed uit op het eerste zicht, ik zie ook niet direct waar de kier vandaan komt.

En zie hier het resultaat met dank aan R.Van der Veek.

Bijlagen:

RSS

Interessante links

Word Fan!

Inventor Wizard Cartoons

Video's

• Video's toevoegen
  • Alles weergeven

© 2021   Gemaakt door Stefaan Boel.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden