Beyond Inventor Wizard... The Community!

Autodesk Inventor en AutoCAD Forum

Ik heb een vraag over het exporteren van een modelparameter van een ipart naar een partslist.

Ik heb de "lengte" parameter op exporteren gezet. In de Ipart tabel heb ik bij mijn parts verschillende lengten ingevoerd.

Echter op in mijn partslist wordt maar één lengte weergeven en niet twee verschillende.

Het feit zit 'm volgens mij in de extrusie met als invoer "lengte=2000". Deze waarde wordt weergegeven. Hoe kan ik dit oplossen?

Aantal maal bekeken: 243

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

onderdelen genereren vanuit uw ipart, en die invoegen in de samenstelling?
Volgens mij ga je altijd maar 1 part number te zien krijgen omdat dit 1 enkel onderdeel is.
En inderdaad, diegene die jij bemaat hebt zal hij ophalen.

Wel, het gaat erom als ik verschillende varianten in een IDW sheet zet, geeft de parts list één vaste lengte neer, terwijl elke variant een andere lengte heeft.

Klopt en net daarom moet je de varianten genereren en invoegen ipv uw ipart
Waarom plaats je ze niet in uw content center, veel praktischer en meer mogelijkheden.
Ik heb je nu twee oplossingen aangeboden, mocht het nog niet lukken, roep je maar hé.
Maar de methode die je nu gebruikt heeft zijn beperkingen

De gegeneerde varianten maken deel uit van een subsamenstelling. Als alleenstaand part zou dat inderdaad kunnen.

Plaatsen in de content center is in dit geval heel wat klikwerk voor "eenmalige" partvarianten voor dit project. (ik maak namelijk al snel gebruik van iparts)

Ik heb de oplossing gevonden door van het ipart een tabel te laten maken met de variabele 'lengte' als kolom. De partnummers in de subsamenstellingen verwijzen hiernaar.

RSS

Interessante links

Word Fan!

Inventor Wizard Cartoons

Video's

• Video's toevoegen
  • Alles weergeven

© 2020   Gemaakt door Stefaan Boel.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden