Beyond Inventor Wizard... The Community!

Autodesk Inventor en AutoCAD Forum

beste,

kan iemand mij een idee geven van het verschil in kosten als je elk jaar een subscription verlengt van je autodesk product , t.o.v. subscription afmelden en dan na een paar jaar weer upgraden naar de dan nieuwste stand van zaken...

en zitten er nog verdere nadelen aan (geen support denk ik?)

groet , Arne

Aantal maal bekeken: 124

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

beetje afhankelijk,

men moet de kost vergelijken van een subscription en een update... maar men komt al snel uit op 5 jaar om profijt te doen.

Een onderhoudscontract is meestal rond de 15% van de aankoop, een update van een legacy product (=ouder dan 4 jaar) klimt al snel op naar 70% van de aankoop.

Met een subscription heb je recht op updates wanneer er nieuwe versies uitkomen, vaan zijn er extra subscription bonus packs voor uw software, er is web of phone support rechtstreeks bij autodesk, men heeft recht op een Home Use licence (om thuis verder te werken natuurlijk) en ook om oudere versies verder te blijven gebruiken.
Oh, en ik denk ook dat je in de problemen komt bij het aanvragen van een nieuwe activatiecode wanneer je bijv. van pc wisselt, defekt geraakt, of moet formateren. Men zou enkel nieuwe codes kunnen aanvragen tot de 4 laatste versies. Dus vandaag een nieuwe authorisatiecode opvragen voor Inventor 2010 of ouder zou bot vangen - ondanks dat je de software hebt gekocht !!!

Natuurlijk zijn er eindgebruikers die heel tevreden zijn met hun huidige versie, en hebben niet onmiddelijk nood om te updaten. Wanneer je geen dataset opgeleverd krijgt van partners kan je voor jezelf daar inderdaad bij blijven.

Ik ben ook nog in productie met 2011 en heb subscription in de kast liggen. 2014 verleden maand geinstaleerd om wat te testen, en voor het geval een van mijn jongens met iets opgeleverd krijgen die zij niet kunnen openen.

subscription is idd veel geld, en is een verdoken kost bij aankoop die vaak vergeten wordt.

RSS

Interessante links

Word Fan!

Inventor Wizard Cartoons

Video's

• Video's toevoegen
  • Alles weergeven

© 2021   Gemaakt door Stefaan Boel.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden